|
A mandala elemzése:
Judit, 21 éves egyetemista
küldte be a fenti számítógépes mandalát, és a következőket fűzte hozzá:
„Talán az értelmezést segítheti, hogy a csillagjegyem Oroszlán, Bika
aszcendenssel. Továbbá a mandalának a Tüskék címet adtam”.
Judit jól érezte, hogy a születési jegyei teljesen összhangba vannak a
mandalájával. A mandala első látásra a belső és a külső, a tudattalan, és a
tudatos ellentétét fejezi ki, ugyanúgy, ahogy a Bika, és az Oroszlán jegyek
is erősen különböznek egymástól.
A Bika jegyre jellemző a megállapodás, a nyugalom, az önmaga felé fordulás,
az Én jelentősége és érdeke előtérbe lép. A megfontoltság, állhatatosság,
kitartás jellemzi. Fontos számára a stabilitás és a biztonság. Nehezen
alkalmazkodik a gyorsan változó eseményekhez, helyzetekhez, helyszínekhez.
Élettere a fizikális sík, szereti a természetet, a kézzel fogható dolgokhoz
vonzódik. Fontos számára a testi kontaktus, és a fizikai sík örömei, az
evés, ivás, alvás, szeretkezés. A Vénusz uralma alatt áll, ezért vonzza a
szépet, a művészeteket.
Az Oroszlán jegyre jellemző, hogy az Én ebben a jegyben ébred teljes
öntudatra, amely azt jelenti, hogy a nap szétsugárzó erőinek segítségével az
Oroszlán uralkodásra született, őszinte, jóságos, jóindulatú, melegszívű,
adakozó, segítő személyiségében a szeretet és az önösség különös módon
keveredik, mert a "nagy jótevő" cím is az övé, így hangsúlyozva hatalmát, és
erőforrásait. Nagyon kreatív, önmegvalósító. Fontos számára a büszkeség, a
méltóság.
A Bika földjegy, míg az Oroszlán tűzjegyű, ez a kettőség a mandalában is jól
látható.
Gyakran mondják az asztrológusok, hogy a Nap jegy a tartalmat adja, az
aszcendens a formát, vagyis a jelenlegi személyiség jegyeket a Bika
ascendens határozza meg a külvilág felé leginkább, ez derül ki a mandalából
is.
Visszatérve a mandalára, a középponti rész és a tudatalatti alig van
szétválasztva, az uralkodó színek megegyeznek mindkét részen, csak a
formában van különbség. A középpont inkább körökből épül fel, szimbolizálva
a teljességet, míg a kör középső sávja inkább kifelé megnyúlt formákból áll.
Az itteni színek a tűz színei, a középpont arra hívja fel a figyelmünket,
hogy Judit életében az Oroszlán jegy lesz a döntő, és az uralkodó, ha
engedi, hogy időben meg is nyilvánulhasson az. A tudatalatti rész a tűz
színeiben pompázik, és az asszimetriából adódik egy enyhe körforgás is, de
nem érezzük benne a kitörő dinamikát, a feszítő erőt. A „szirmok” egymásba
eltolhatók, olyan mintha bármikor akadálytalanul összecsukódhatna, és
kinyílhatna, mint egy virág szirmai. Olyan érzésem van, hogy a belső erők
még csak felkészülnek a későbbi életfeladatokban való részvételre. A
tudatalattiban még várakozás van. Ebben a részben, a külső szélen
megjelennek a zöld különböző árnyalatai is (ami a körön kívül is megjelenik,
a külső világ területén), ami arra enged következtetni, hogy Judit ma még
inkább belül éli meg az életét.
A mandala külső, személyiség részén egy hullámzó tenger jelenik meg, ami
teljesen ellentétben van a belső tűzzel, és elszigeteli, elzárja a
külvilágtól. Ez a rész elég vékony, még képlékeny („folyékony”), és változó,
ami érthető is Judit 21 éves kora miatt, hiszen személyisége még nem alakult
ki teljesen, nem szilárdult, és nem erősödött még meg. Mindebből arra lehet
következtetni, hogy Judit alig használja még a belső erőit, és a külső világ
elég nagy hatással van még Judit személyiségére (a vízhullámokat a szél
korbácsolja fel), de a mélyebb rétegekre nincs hatással, ott még a
gyermekkor biztonságos csendje az uralkodó. Judit még szüleinek védelme és
hatása alatt áll még.
A személyiségben is megtalálható a két jegy különbözősége. A tenger, a kék
szín, a végtelent és annak a nyugalmát, a békéjét sugározza, de a hullámok a
mozgást, a változást jelenítik meg. Nem beszélve a hegyes csúcsokról. A
sötétkékek a háttérben, a messzeségben a kétségeket és a jövőtől való
félelmeket érzékeltetik. Judit jól alkalmazkodik a környezetéhez,
megbízható, kötelességtudó, a külvilág elvárásainak próbál megfelelni, de
nem mutatja meg igazi önvalóját az embereknek, akik csak a felszínt
láthatják belőle, és a „tüskék” is segítik Juditot a távolságtartásban. A
sok víz miatt sokak szemében lustának tűnhet Judit, pedig csak a Bika jegy
megfontolt, szabályos ritmusát láthatják a hullámokban.
A mandala egyszerű, tiszta, világos, a színei harmonikusak, nincsenek gátak
benne, ami azt jelenti, hogy kényelmes élete van Juditnak, és mivel első
mandala, nagy a valószínűsége, hogy az is marad egész életére. Ez nem azt
jelenti, hogy nem lesznek megoldandó problémái az életében, hanem azt, hogy
nem lesznek nagy kilengései, és a problémákkal egyidőben megkapja majd a
megoldásokat is, vagyis a nehézségeken könnyen, és gyorsan túl teszi majd
magát. Ebben rejlik a veszély is. Tudjuk, hogy a krízis, a fájdalom, az
elégedetlenség az, ami mindig tovább viszi az embert. Juditnál ez a
kényelmes élet megakadályozhatja, hogy belső tulajdonságai megfelelően
érvényre juthassanak személyiségében. Ezt a nyugodtságot támasztja még alá a
középpontból kiinduló, a mandalában megjelenő számok is, a következő
egészséges kiáramlásban, növekedésben: 4-8-16-32. Ezek a számok a
stabilitás, az egyensúly számai, amik a Bika jegy tulajdonságai, a kifelé
való növekedés, pedig az Oroszlán jegyre emlékeztet.
Judit mandaláját teljesen átszövi a két különböző születési jegy, amelyikből
majd az Oroszlán tulajdonságai fogják majd meghatározni életének folyását. A
kialakuló személyiségében a két jegy nagy valószínűséggel váltogatni fogja
majd egymást, és helyzettől függően tud majd Oroszlánként, és Bikaként
viselkedni, ami sok előnnyel járhat, ha Judit tudatosan felismeri majd a
váltásokat. Ha nem ismeri fel, akkor értetlenül fog állni Ő, és a környezete
is a labilis, és néha kiszámíthatatlan személyisége előtt. Ha felismeri,
akkor a két jegy segítségével sok mindent meg fog tudni valósítani az
életben, és könnyen kiemelkedhet az átlagos emberi lét fölé.
Összefoglalva a fentieket, Judit most szép csendben, nyugalomban készülődik
a nagy betűs ÉLETRE, és próbálgatja erejét és a szárnyait, mint a
madárfiókák a fészek elhagyása előtt.
| |